Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start writing!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Αισθητηριακή Ολοκλήρωση

Η θεωρία της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης είναι μία θεραπευτική προσέγγιση που αναπτύχθηκε από την εργοθεραπεύτρια A. J. Ayres και ξεκίνησε να εφαρμόζεται τη δεκαετία του 60.

Τί ακριβώς είναι;

Αναφέρεται στην ικανότητα του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος να οργανώνει και να επεξεργάζεται τις αισθητηριακές πληροφορίες που μεταφέρονται στον εγκέφαλο μέσα από τις αισθήσεις, τις αρθρώσεις και τους μύες και να τις χρησιμοποιεί κατάλληλα ώστε να παράγει κατάλληλες προσαρμοστικές αντιδράσεις του σώματος στο περιβάλλον (σπίτι, σχολική τάξη, παιδική χαρά και άλλες κοινωνικές καταστάσεις).

Πόσες αισθήσεις έχουμε;

Όλοι πιστεύουμε ότι οι αισθήσεις μας είναι 5 (αφή, όραση, οσμή, ακοή, γεύση), ενώ στην πραγματικότητα υπάρχουν άλλες 2 αισθήσεις πολύ βασικές για την αίσθηση του σώματός μας.
Αυτές είναι:
– η αίσθηση της ιδιοδεκτικότητας
– η αίσθηση του αιθουσαίου συστήματος

Γιατί είναι σημαντικές η αίσθηση του αιθουσαίου και της ιδοδεκτικότητας;

Την αίσθηση της ιδιοδεκτικότητας τη λαμβάνουμε από τις αρθρώσεις, τους τένοντες και τους μύες μας και μας δίνει πληροφορίες για τη θέση και την κίνηση των μελών του σώματός μας στο χώρο.
Η αίσθηση του αιθουσαίου συστήματος, που βρίσκεται στο εσωτερικό μέρος του αυτιού, είναι υπεύθυνη για τη θέση που βρίσκεται το κεφάλι μας στο χώρο και για τη φορά και ταχύτητα της κίνησής μας. Αυτή η αίσθηση είναι βασική για την ισορροπία.

Οι κυριότερες διαγνωστικές κατηγορίες που συνδέονται με ελλείμματα αισθητηριακής ολοκλήρωσης είναι:

Τί ακριβώς είναι η θεραπεία της αισθητηριακής ολοκλήρωσης;

Η θεραπεία περιλαμβάνει μια ποικιλία δραστηριοτήτων που ενισχύουν την ικανότητα του παιδιού να αντιδρά κατάλληλα στα αισθητηριακά ερεθίσματα που δέχεται και να αναπτύσσει προσαρμοστικές αντιδράσεις, παρέχοντας του πλούσια αιθουσαία, ιδιοδεκτικά και απτικά ερεθίσματα.

Η αισθητηριακή ολοκλήρωση μπορεί να δίνει την εντύπωση ότι το παιδί απλά παίζει όμως μέσα από τις δομημένες δραστηριότητες, την έκθεση του παιδιού σε κατάλληλα αισθητηριακά ερεθίσματα και την αντίστοιχη καθοδήγηση από τον εξειδικευμένο εργοθεραπευτή επιτυγχάνονται οι θεραπευτικοί στόχοι.